newbuz.blogg.se

Gammeln

Publicerad 2016-08-21 10:25:32 i Livet, universum och allting,

Ordet "söndagsseg" har fått en ny betydelse. I morse släpade jag mig zombielikt upp ur sängen, till frukostbordet, och därefter till soffan där jag just nu jäser under filtarna i upphöjt majestät. Vadan denna sengångardvala, frågar man sig då. Har jag tillbringat föregående kväll och natt med att rumla runt på krogen och marinera mig själv i alkoholhaltiga drycker?
 
 
Nej, sanningen är att vi hade besök av en vän igår som stannade till nära nog midnatt, och jag har vant mig vid tidigt upp och tidigt i säng sedan vi flyttade in i huset med mer eller mindre daglig renovering på schemat. Intensiva samtal, inte alkohol, är det enda som kommit över mina läppar, och ändå känner jag mig bakis och skakis som i fornstora dar.
 
De på jobbet brukar ibland, med respektfylld fasa i rösten, viska om "gammeln" och jag undrar om den filuren kan ha nånting med saken att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela