newbuz.blogg.se

Första semesterveckan

Publicerad 2015-06-27 10:23:00 i Familj, Hemmet, Livet, universum och allting,

Första semesterveckan har varit en underbar sådan. Regnet har inte bekommit mig nämnvärt - vi har hunnit måla på fasaden, gräva i trädgården, besöka Strömsholms slott och Gästis i Kolbäck. Har tillbringat mycket tid med Per, grabbarna och min far, ätit glass och tittat på "Morden i Midsumer" som traditionen påbjuder. 
 
Husfasaden börjar så sakteliga ömsa skinn från rosa till vitt - i rakt motsatt riktning går jag själv.
Vi har ingen semesterresa planerad de här kvarvarande tre veckorna, men just nu kan jag faktiskt inte föreställa mig någonting bättre än att få gå och fixa och dona här i vårt märkliga, älskade hus. Jag skulle gå så långt som att säga att jag just nu är tillfreds med livet, lycklig och lugn... Önskar att jag kunde stanna i den här känslan för evigt. 
 
Har besökt vackra Strömsholms slott med Per och grabbarna...
Målat fasad tillsammans med den himmelske fadern...
...och vaknat till solsken och blå himmel. Life is good.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela