newbuz.blogg.se

Comic Con bryter tystnaden på bloggen

Publicerad 2014-07-25 14:52:00 i Livet, universum och allting, Nördigt, Resor och upplevelser,

Det har varit tyst på bloggen trots att det hänt så mycket på sistone! Först och främst Lottas och Martins fantastiska bröllop som gick av stapeln den 19 juli och som blev en härlig dag för alla inblandade. Dock har vårt Internet hemma i Luktärtan behagat gå in i en temporär törnrosasömn så icke en bild förmås laddas upp. När det väl är löst kommer ett "riktigt" inlägg komplett med bilder och allt - var så säkra!
 
För närvarande befinner jag mig dock inte hemma i vårt rosa gamla hus, utan jag sitter på ett hotell i San Diego. Det är tidigt på morgonen här och solen har ännu inte gått upp. Igår var vi på Comic Con - världens största och mest ryktbara mässa för fantasy, sci-fi och allt som har med oss nördar att göra.
 
Idag stundar dag nummer två på mässan - och idag ska jag försöka ta ut svängarna lite mer. Gårdagen blev överväldigande på så många sätt: så mycket människor (!), så enormt stort, så många som ville fotografera en. Idag ska vi försöka vara mer planerade och målmedvetna, och avsätta nån timme för fotograferingar för att sedan byta om och gå omkring som en "vanlig" besökare.
 
Här några bilder från vår första dag på Comic Con 2014!
Dr Who's poliskiosk knatade makligt runt i trängseln och den 35-gradiga värmen. Respekt!
En transformer vakade över folkmassan inne i stora mässhallen
Legofigurer från kommande "Guardians of the galaxy"
Zombies från Walking Dead hasade runt och hoppades att nån skulle våga sig in i tunneln
Per var bra sugen på en Sheldondocka, men det blev inget.
Sötaste familjen Star Wars!
Spy and Spy smög omkring
Ni vet tesen att män inte klär i utanpåliggande kalsonger? Aquaman hade en övertygande argumentation för.
Mr and mrs Magneto utövade stark dragningskraft på de förbipasserande
Harley Quinn, Jokerns flickvän, syntes i flera tuffsöta skepnader.
Chewie hade inga problem med att synas i folkhavet. Inte med att höras heller.
Wonder Woman och hennes urgulliga dotter She-Ra (anything goes at Comic Con)
 
Och jag själv? Tja, jag blev stoppad och fotograferad stup i kvarten! Om nån knuffade till mig sa de "sorry Phoenix", en tecknare som satt och signerade serietidningar ropade till mig att "people don't wear reflective spandex correctly, but that works!" och mitt i allt så hördes ett brölande "JEAN! JEAN! I'VE BEEN LOOKING FOR YOU!" och en Wolverine kom fram för att plåtas tillsammans med mig. Och han var inte den enda, visade det sig. Sen blev jag intervjuad av ett av de många filmteamen. Ja, man kan säga att jag roade mig kungligt.
Nu ser jag fram mot en ny förvirrad dag tillsammans med mina två trekkies!
Greetings from Comic Con!

Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2014-07-27 19:54:04

Snyggingar!!! Ni verkar ha det riiiiktigt häftigt!! Vilken upplevelse:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela