newbuz.blogg.se

Inte en dag bland andra

Publicerad 2014-08-18 22:35:06 i Familj,

Din 65-årsdag har inte passerat obemärkt. 
Jag vill bara att du ska veta det. 
Jag har inte besökt minneslunden.
Inte lämnat några blommor.
Men du har varit i mina tankar hela tiden.
För det här borde inte ha varit en dag bland andra dagar. Vi skulle ha firat din pension, som du såg fram emot så mycket. Vi skulle haft dubbel, ja trippel anledning att fira - för allt spännande som nu sker i vår familj. Åh du skulle ha varit så exalterad!
Alla dina tre barn har egna hus.
Alla dina tre barn är förlovade. 
Och så mycket mer väntar bakom hörnet.
Jag önskar så att du fått se oss nu.
 
I ett parallellt universum har vi precis kommit hem efter att ha varit hos dig och pappa och fikat. Det stora firandet tar vi i helgen. I ett parallellt universum har dina systrar varit och hälsat på dig - allihop. Jag tror du har bakat något riktigt gott. Jag tror du får en ny resa till Skottland i present - men den här gången åker vi allihop.

På din 65-årsdag önskar jag dig detta - även om det är i en annan verklighet.
Den som borde ha varit.
Grattis på födelsedagen mamma.

Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2014-08-19 22:53:14

♡♡♡♡♡♡♡♡

Svar: <3
Julle

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela