newbuz.blogg.se

Manodepressivt självförtroende

Publicerad 2013-07-31 17:15:00 i Ironi, Livet, universum och allting,

Det är inte bra det här.
Jag har ett manodepressivt självförtroende och en ironisk läggning som inte alltid lirar med sambon.
Ibland drabbas jag av storhetsvansinne och grandiosa vanföreställningar - men låter det ske i trygg förvissning om att min sarkastiska omvärld kvickt tar ner mig på jorden igen.
 
Så har det alltid varit.
Nu är balansen rubbad.
 
Jag kan breda ut armarna och glädjestrålande konstatera att:
-JAG ÄR BÄST!
-JAG ÄR SNYGG!
-JAG ÄR ETT KREATIVT GENI!
Eller bara rätt och slätt - JAG ÄR FANTASTISK!
 
Och hans reaktion är ett lyckligt:
-JA DET ÄR DU!
 
Då brukar jag stanna upp med mina utbredda armar och titta klentroget på honom.
-Eh, nä... det ÄR jag ju inte.
 
Jag kan inte vara lätt att leva med.

Kommentarer

Postat av: The Awesome Machine

Publicerad 2013-08-01 10:34:09

Det som verkligen kommer ställa till det för ditt stackars huvud är om det positiva svaret egentligen sarkasm.

Inte för att det är sarkasm, men det kunde ha varit om du inte var så förbannat smart/bäst/snygg/kreativt geni/fantastisk hela tiden.

Postat av: Julle

Publicerad 2013-08-02 08:21:36

Nice try, men du har inte ett sarkastiskt ben i din kropp. ; )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela