newbuz.blogg.se

Ett nytt liv

Publicerad 2017-04-23 19:33:01 i Allmänt,

Vi skriver 2017 i kalendern och månaderna har passerat obeskrivligt fort. Julen kom och gick, nyår likaså. Våren har börjat smyga sig fram ur sitt vintergömsle. Men mitt fulla fokus har varit någon annanstans och har så varit sedan förra sommaren - om än det har förblivit oomsjunget här på bloggen. 
 
I juni förra året fick vi veta att jag var gravid. Detta efter lång längtan och kamp för att få ett gemensamt barn. Jag vågade inte tro att det faktiskt skulle hända mig. Så jag skrev inte om det och gick inte ut i sociala medier förrän vi närmade oss förlossningsdatum. 
 
Huvudsaken är att vi, den 23 februari kl 10:41, fick se en barnmorska hålla upp en skrikande liten kille som strax lades på mitt bröst. Utmattad efter en lång och smärtsam förlossning drabbades jag av det som alla mammor i alla tider har beskrivit: hur smärtan försvann... hur världen krympte till att omfatta bara mig och Per och den där lilla människan på mitt bröst. Jag kunde inte förstå, inte begripa att denna perfekta, fulländade lilla varelse nyss hade varit i min mage. 
 
Vår son.
Vår Simon.
 
Så, här på bloggen ett senkommet välkommen till världen min älskling.

Ett nytt liv har kommit till världen.
Och ett nytt liv har börjat för oss.
 
Simon, nyfödd - en liten kille på 2720 gram
 
Simon, två månader gammal och betydligt längre, tyngre och mer robust. Och med de rundaste, goaste kinder man kan önska sig. : ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela