newbuz.blogg.se

Sockerchock och sömnlöshet

Publicerad 2014-01-31 23:41:17 i Mat och dryck,

Sedan årsskiftet har vi gjort en förändring i vår kost, som i all korthet går ut på att vi äter sötsaker blott ett dygn i veckan, t ex från fredag kl 18 till lördag kl 18. Vi har även dragit ner på snabba kolhydrater i vår kost generellt. Det har gått över förväntan, men fått en oönskad konsekvens. De senaste helgerna har fredagsmyset gjort mig dålig och illamående. Så även denna gång. Åt tacos och jättegod hemgjord chokladglass fullproppad med hemgjorda brownies - och nu ligger jag här; svettas, mår illa, har huvudvärk och superhög puls. Hjärtat skenar, det finns inte en chans att jag kan sova. Jag känner mig förgiftad! 
Undrar om jag kanske måste sluta med godiset helt och hållet?! Har ångest inför morgondagen när jag ska upp snortidigt för att åka 20 mil i snömodd för att hjälpa en kompis flytta. Tänk om jag somnar bakom ratten bara för att den förbannade sockerchocken inte låter mig sova nu?!
Fattar inte vad det är för fel på mig, men en sak är säker... Vårt försök att bryta mitt sockerberoende har fallit väl ut. Det tycks rentav ha gått lite för bra...
: (

Kommentarer

Postat av: The Awesome Machine

Publicerad 2014-02-01 20:30:12

Allt gick ju bra till slut, även om det tog tid. Kom ihåg till nästa gång att du inte är ensam.
❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela