newbuz.blogg.se

Semestah!

Publicerad 2015-06-23 22:58:36 i Choklad, Familj, Livet, universum och allting,

Jobbade halvdag igår för att hinna knyta ihop säcken innan semesterledigheten.
Det var en intensiv halvdag, precis som hela våren har varit. Men runt kl 13:00 kastade jag in den berömda handduken och sprang frustande ut i friheten som om jag vore en bovin deltagare i årets kosläpp...
Jag - igår kl 13:00
 
Nu stundar den årligt återkommande berg-och-dalbanan där man försöker hinna med att vara sådär härligt avslappnad medan man proppar sig full med upplevelser som inte hinns med resten av året. 
 
Jag började iallafall ledigheten med att:
  • Måla lite på fasaden
  • Äta choklad
  • Gå i mysiga butiker
  • Fika med maken och the farscha
Känns som en helt godkänd första semesterdag. 
Införskaffade somrigt, fint fat på Slottsboden i Strömsholm - exakt när blev jag en sån där som tycker det är "mysigt" att gå i "gulliga butiker"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela