newbuz.blogg.se

December

Publicerad 2015-12-30 11:13:42 i Familj, Hemmet, Livet, universum och allting,

Julen har passerat, och trots vårt superjuliga gamla hus, tre omgångar julbak och mer än lovligt med julmusik så lyckades högtiden ändå smyga sig på mig medan jag tittade åt annat håll. Det har varit bra stunder och mindre bra stunder.
 
Arbetsmässigt vet jag ärligt talat varken ut eller in. Jag måste vara nåt sorts fenomen eftersom jag lyckas med det omöjliga gång efter annan. Som att till exempel ligga efter med 2016 års aktiviteter. Det är inget mindre än en bedrift eftersom 2016 inte har påbörjats ännu. Jag lyckas även, likt en annan kvantpartikel, befinna mig i två tillstånd samtidigt eftersom det jag presterar är både jättebra och jättedåligt, beroende på vem som tittar. 
 
Utanför arbetet känner jag dock tacksamhet för livets gilla gång. Jag har bland annat:
  • julbordat och bowlat med arbetskamrater där jag styrkte mig med vin för att sedan dansa fram strikes med den salongsberusades hela finess och grace. 
  • julbordat med klanen ute hos brorsan på landet där vi körde finskt musikquiz och jag var dålig förlorare
  • gått på världspremiären av "Star Wars: The Force awakens" och maktfullkomligt låtit mina nördiga kolleger framleva ett par dagar i skräck för spoilers.
  • tillbringat en efterlängtad kväll med Lotta och Martin och deras lilla Isabella
  • bakat - och ätit - tre omgångar med godhetskakor, julgodis och nougatrutor
  • firat julafton med min familj och juldagen med svärfar och Monika i Örebro
  • målat i genomfartshallen utanför badrummet och hjälpt Per riva pärlspont i kallhallen som sedan isolerades.
...ja, det har förstås hänt mer, men ovanstående är att betrakta som ett axplock av min december. 
 
Nu ser jag nyårsaftonen an med snorig näsa och sårig hals, enär en elakartad mansförkylning behagat kasta ner mig i självömkans träsk där jag för tillfället klafsar runt. God fortsättning!
 

Kommentarer

Postat av: Hannuschki

Publicerad 2015-12-31 15:39:55

Gott slut och gott nytt, älskade vän! Nu ser vi till att 2016 blir det bästa tänkbara året - med massor av roligheter. En huvudstadshelg snart?

Postat av: Julle

Publicerad 2016-01-01 00:53:08

Tack detsamma vännen! Helt rätt, vi måste lyfta upp oss ur det tämligen dryga 2015 och med alla medel göra 2016 så roligt och intressant och spännande som vi bara kan! Och en huvudstadshelg vore ju inget dumt sätt att börja på. : )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela