newbuz.blogg.se

Chock och misstro

Publicerad 2015-12-01 22:40:00 i Livet, universum och allting,

Första advent har redan passerat, snön ligger vit på taken och vi rullar in oss själva i tjocka lager av vintermys. I söndags var vi ut till brorsan och hans Linda som behagade fylla år, och jag smällde i mig alldeles för många nougatrutor efter mammas recept. Vi pratade en del om den stundande julen och årets upplägg.
 
Vi pratade om hur det i allt väsentligt är barnens högtid.
Jag instämde med munnen full av nougatrutor.

Vi pratade om hur pass stora vi nu faktiskt är.
Jag instämde med munnen full av nougatrutor. 
 
Nån nämnde att julklappsbyten oss vuxna emellan egentligen bara var som att byta pengar. 
Jag noterade inte påståendet för jag var upptagen med att sträcka mig efter nougatrutor.
 
Det beslutades enhälligt att vi från och med nu inte ska köpa några julklappar till oss vuxna längre utan bara fokusera på barnen i släkten.
Och jag instämde med munnen full av nougatru...
 
WAIT
WHAT?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela