newbuz.blogg.se

Bruten och knäckt - och lycklig!

Publicerad 2014-11-27 21:36:00 i Livet, universum och allting,

Under en längre tid har min rygg plågat mig med sin påfallande brist på flexibilitet. Förra veckan gick jag till en massör som plågade min ländrygg i nära en timme med brutal knådning - det hjälpte inte. 
 
Så igår var jag iväg till en sjukgymnast.
Och jag blev helt knäckt.
Bokstavligen.
Han lade mig på sidan på en brits och korsade mina armar - och med ett kraftigt knyck vred han min överkropp åt motsatt håll. Det smällde till mellan mina skuldror och jag blev så chockad att jag började skratta samtidigt som jag utbrast på klingande västmanländska "vad fan GÖÖÖR DU?"
Det var bara början. 
Det knakade, brakade och small och några minuter senare var jag en ny människa. 
En ny människa med en öm, men rörlig, rygg.
Det känns helt fantastiskt! Som att bli fri!
 
Idag sprang jag och maken en kort runda i kvällskylan och jag kände skillnaden när alla delarna kan röra sig som de ska. Nu är målet att inte låta ryggen stelna igen, utan ge den daglig rörelse. Alltför länge har jag prioriterat tillvaron fel och det har gett mig en stel, ömmande, slapp och otränad kropp med alltför mycket stoppning. Samt tunt hår, sämre hy och allmän livsleda. And what have I got to show for it? En hyfsad timbank med flextid och lite övertid. Inget mer. Inte ens det jobbmässiga resultatet av mina ansträngningar blev så bra som jag hade önskat så nu ser jag julledigheten och det stundande nyåret an med en fast vilja att satsa mer på mig själv.
Det känns bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela