newbuz.blogg.se

Det var ett bra försök

Publicerad 2014-06-12 23:01:00 i Ironi, Nördigt,

Livlig diskussion om Game of Thrones på fikarasten - och det förödande, fruktansvärda händelserna i näst senaste avsnittet. Vi är tre stycken som sitter och pratar, terapeutar varandra efter traumatiserande tv-upplevelser. En annan kollega - som inte följer Game of Thrones - noterar min entusiasm och konstaterar:
-Om du gillar den så mycket, så måste du se Suits.
-Suits?
-Ja.
Det blir tyst runt det nyss så livliga bordet. Tumbleweeds kommer rullande över prärien. Syrsor hörs spela sin awkward moment theme song.
-Det är inte så mycket gruesome deaths i den va? frågar jag skeptiskt.
-Nej, medger kollegan som nu börjar inse exakt hur väl det inte fungerade att dra en parallell mellan Game of Thrones och Suits. -Den, tillägger han, handlar om stekiga advokater.
-Stekiga advokater?
-Ja.
-Okej. 
 
 
Lite senare konstaterar han att det är nåt fel på mig och mitt abnorma intresse för serien, men jag förstår rakt inte vad han menar. Det är väl fullkomligt normalt, för att inte säga sunt att spinna teorier om Jon Snows bakgrund och kika på Wiki of Ice and Fire för mer sakkunskaper? 
Eller?
Suits? Are you kidding me?

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-06-16 11:29:11

Kusin, var inte så elak mot Suits. Den är måhända inte lika briljant som Game of Thrones, men det är ändå en väldigt bra serie. Sen blir det ju lite skumt när skådespelare från GoT dyker upp i Suits... :-P

Postat av: Julle

Publicerad 2014-06-18 21:56:38

Måste få raljera lite. ; P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela