newbuz.blogg.se

Glassigt

Publicerad 2014-07-06 17:02:20 i Choklad, Livet, universum och allting, Mat och dryck,

Efter en triljon år i kö utanför Smultronstället i vackra Söderköping fick vi äntligen komma in och avnjuta två bautaportioner med glass! Jag tog en skapelse med choklad, vanilj, maränger, chokladfudge, nötkross och brownie - en glass så dekadent i sitt gräddiga överflöd att kejsar Nero hade rodnat.
 
Tyvärr mäktade min mage inte med extravagansen så Per ryckte in som en glassätande riddare på vit springare - och avslutade hjältemodigt min portion.
Glass i Nora förra helgen.
Glass i Söderköping den här helgen.
Och nästa helg blir det gelato i Italien. 
 
Nu, mina vänner, är det fanimej SOMMAR! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela