newbuz.blogg.se

KLADDMAJA

Publicerad 2014-12-14 11:18:39 i Familj, Livet, universum och allting,

På gårdagens släktträff hjälpte jag till att plocka undan julmaten och lyckades naturligtvis spilla ut en icke oansenlig mängd senapssill på bordet. Mina brorsbarn reagerade kraftfullt på denna blunder, pekade med stora ögon på senapsröran och förklarade unisont "Inte bra, inte bra".
 
Jag bekräftade att det de facto var "inte bra" att jag hade spillt. Man kan säga att jag pudlade grundligt, men det hade jag inget för. Yngsta brorsbarnet (fyra år) vände det anklagande pekfingret mot mig och förkunnade högt och tydligt "KLADDMAJA"! 
 
När jag vaknade igår morse hade jag ingen aning om att det var dagen jag skulle bli utnämnd till KLADDMAJA av en fyraåring. 
Men det känns bra.
Det känns rätt.
: )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela