newbuz.blogg.se

Hemma!

Publicerad 2014-08-08 10:53:00 i Hemmet, Livet, universum och allting,

Efter två veckor på resande fot i det stora landet i väst, kom vi igår hem till Sverige och Hallstahammar. Det har varit två intensiva veckor, det ska medges. Men otroligt givande sådana! Vi har klarat av tre amerikanska delstater: Kalifornien, Nevada och Arizona. Fördomar har både bekräftats och kommit på skam. Men mest bekräftats. ; )
Men hur spännande, lärorikt och roligt det än är att resa så är det intet mot att komma hem och återupptäcka allt man älskar med den egna platsen på jorden. Igår när vi öppnade dörren till Luktärtan slog det mig - det luktar trä! Klev in i hallen och jag kunde svära på att nåt måste vara nysnickrat och nysågat, för doften av trä var så påtaglig. Men efter en halvtimme kände jag inte längre doften, då hade jag återigen vant mig vid den. Så påtagligt kan det alltså vara, doften av ett uppvärmt gammalt trähus, efter att ha tillbringat två veckor bland i huvudsak sten och betong. 
Nåt som också slog mig är: 1 - hur snett och vint allt är på vår ovanvåning! Jag är så van vid att bo i lustiga huset så avsaknaden av räta vinklar har blivit naturlig för mig. Och 2 - hur extremt mycket vi har att göra! När man lever i ett renoverinbgsprojekt börjar hjärnan i ren självbevarelsedrift sortera bort kartonger, skräp, ofärdiga väggar och golv - men nu med fräscha ögon blev det så väldigt påtagligt! Nu är det dags att ta sig an hösten och med den vårt kommande bröllop. Fast jag är jetlaggad och trött känner jag mig taggad att ta tag i Luktärtan igen med liv och lust. För jag är hemma - och väldigt, väldigt lycklig.

Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2014-08-08 20:37:52

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela