newbuz.blogg.se

Österrike i mitt hjärta

Publicerad 2015-11-13 21:14:05 i Resor och upplevelser,

Tiden går... fast det är något av ett understatement. Den rusar fram som Usain Bolt med Fan själv i hälarna. Jag kan inte fatta att jag inte har uppdaterat bloggen sedan det var sommar, grönska och semester. Nu sveps huset Luktärtan in i höstdimmor och underkylt regn.
 
I september var vi på en resa till Österrike, och jag firade min 35:e födelsedag i Wien, på en restaurang komplett med gökur och allt. Det var i alla avseenden en fantasisk resa som jag så här i efterhand är ledsen att jag inte dokumenterade här på bloggen. Hofburg med kejsarparets bevarade gemak, underbara slottet Schönbrunn, resan till Pers moster i vackra Graz, vindistrikten, Stefansdomen... Min kärlek till Österrike bara växte under resan och det är fortfarande, ohotat, det enda land jag någon besökt som jag skulle kunna tänka mig att bo permanent i (förutom Sverige förstås). 
 
Här kommer en sen bildkavalkad från en fantastisk resa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela