newbuz.blogg.se

Upplysning

Publicerad 2015-03-25 19:25:07 i Ekonomi, Hemmet,

Sitter och skriver i skenet av Lampan från Timrå - som lyser upp tillvaron något alldeles förträffligt. Mäkta nöjd är jag med mitt fynd då de här trearmade små rackarna är högvilt idag - tro det eller ej. Stundtals går de för fantasisummor!
 
Överlag ska det väl erkännas att min hjärna tagit semester från konsumtionskritiskt tänkande de senaste veckorna.... månaderna... åren.... Äh, hell, jag har aldrig haft ett konsumtionskritiskt tänkande. Vad är det för nåt egentligen? Låter otäckt...
 
Varje månad när lönen behagar infinna sig ser jag till att snabbt spendera den på nån av de många sakerna på min önskelista till huset: lampor, mattor, färg och tapeter. Långt ifrån sällan sitter jag sedan där och ångrar mina slösaktiga gärningar, ågrenar och tänker hur jag borde spara till resor, pension eller ny pelletspanna istället för att leva rövare på loppisar och antikaffärer. 
Ångest, ångest är min arvedel...
Ända tills jag tittar upp på min lampa och blinkar mot den, liksom lite kärleksfullt.
Och jag tror fanimej att den blinkar tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela