newbuz.blogg.se

Jobba, jobba, jo-obba

Publicerad 2014-10-18 23:14:02 i Livet, universum och allting,

Den här veckan var jag i Malmö på tjänsteresa onsdag-fredag. Fantastiskt fin stad, och jag önskar jag hade haft tid att se mer av den. Dit ska jag definitivt återvända.
 
Mötet med leverantören gick hyfsat. Det var stundtals ganska stormigt, och parterna pratade förbi varandra. Det stod iallafall klart att resan inte var förgäves. Det behövdes verkligen ett möte ansikte mot ansikte för att reda ut oklarheterna.
 
Jag sov dock dåligt - vaknade kl 04:00 båda morgnarna - och de långa tågresorna tog på krafterna. Väl hemma kände jag mig nödd och tvungen att jobba ikapp en del, så jag tillbringade lördagförmiddagen på kontoret. Det är svårt att förklara läget på jobbet just nu. Jag tycker det är jobbigt - men spännande. Svårt - men lärorikt. Jag tycker det är för mycket och för stressigt, men jag vill så gärna att det ska bli riktigt jävla bra. Det är så ambivalent! 
 
Men hur spännande jag än tycker att min nya roll är så längtar jag ofta hem till Per och grabbarna. Det är en nackdel med att ha ett så mysigt hem. Jag vill bara vara här. Hela tiden. 
 
Min målsättning är hursomhelst att ge järnet på jobbet fram till julledigheten. Förhoppningsvis har jag landat i min nya roll till årsskiftet - och hunnit få ordning på saker och ting inför 2015. Då kanske jag kan få det lite lugnare, jobba med normal intensitet och stressa mindre. 
Förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela