newbuz.blogg.se

Splurge

Publicerad 2014-06-18 22:36:43 i Ekonomi,

Sommarrean bjöd på en oväntad överraskning när den ohemult dyra väskan jag sparat till (via min utmaning bland annat) plötsligt var nedsatt med 30%. 
 
Jag bet på knogarna i två dygn ungefär. Med resor, bröllop och husrenovering så har jag inte ens tagit mig råd till ett frisörbesök - då är det knappast läge att go bananas bland exklusiva lädervaror. Men å andra sidan har jag sparat för just detta syfte, suktat i tre-fyra års tid och de senaste månaderna lagt sexsiffriga belopp på vårt älskade hus så jag tyckte faktiskt att jag förtjänade...hm... Ja... ni hör ju hur argumentationen gick och kan säkert räkna ut resten.
 
Jag är måhända en ekonomisk idiot. 
Och jag kommer förmodligen snart att dyka upp i ett Lyxfällan nära dig...
Men jag köpte den, tammefan.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-06-18 23:43:29

Åh! Grattis! Härligt! Och jo, du förtjänar den! 👜

Postat av: Julle

Publicerad 2014-06-19 22:41:57

Tack, men vi får väl se hur intelligent det egentligen var. ; )

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-06-22 20:07:37

Grattis! När får man skåda underverket? :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela