newbuz.blogg.se

Piggare

Publicerad 2014-06-10 22:14:00 i Livet, universum och allting, Träning,

Dagarna går fort nu! Söndagen och måndagkvällen tillbringades med att kapa, schellacka och grundmåla en hel massa pärlspont till badrummet. Eftersom vi nu jobbar med linoljefärg blir det schyssta ledtider - eftersom den tar sån tid på sig att torka. Men det blir bra.
 
Har också tagit tag i träningen och ätandet nu efter mycket om och men. Mina hjärtproblem har minskat avsevärt, och energin återvänder så sakteliga till min kropp. Formen inför sommaren är inte vad jag hade hoppats på, men faktum är att det stör mig inte så mycket som det kanske borde. Efter många veckor av konstant trötthet och ojämn hjärtrytm känner jag mig nu tacksam och glad över att ha ork och ett fungerande hjärta.
 
Visst skärskådar jag den överflödiga stoppningen i spegeln. 
Visst jobbar jag nu med både kost och träning för att förbättra min fysiska prestanda.
Visst kroknar jag stundtals under den kvävande massan av självkritik.
 
Men mer än något annat känner jag tacksamhet över min kropp och allt det fantastiska som den erbjuder mig av njutningar och upplevelser. Det är verkligen sant som de säger att när man är frisk önskar man sig tusen saker - när man är sjuk, bara en. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela