newbuz.blogg.se

Italien runt hörnet

Publicerad 2014-06-15 10:36:01 i Livet, universum och allting,

I fredags bjöd jag helt sonika in mig själv på pizza hos vännen Hillevi. Vi åt, pratade och trampade runt på hennes vardagsrumsmatta - nästan känd från Antikrundan. Dessutom planerade vi lite löst inför Italienresan som nu står och lurar alldeles bakom hörnet.
 
Nu när jag är inne i den här intensiva överlämningsperioden på jobbet där jag ska lämna en tjänst och gå in i en annan - känns det helt overkligt att jag och Per om några veckor kommer att fräsa runt på den syditalienska landsbygden, äta glass och dricka vin.
Än mer overkligt kändes det att vinka adjö av Hillevi i fredags med insikten att nästa gång vi ses är det på helt andra breddgrader i hennes vackra Italien.
Den vita staden Ostuni - en av många vackra platser på besökschemat

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela