newbuz.blogg.se

Det blev en god jul

Publicerad 2014-12-25 18:48:34 i Familj, Hemmet, Livet, universum och allting,

Julen har kommit och gått i Luktärtan och jag har inte alls dokumenterat den i så stor utsträckning som jag tänkte - därtill har vi haft för fullt upp! Sammantaget har tretton vuxna och tre barn varit här och ätit, fikat och öppnat paket, om än fördelat på två tillfällen. Brandfaran Julstämningen har varit på topp med sprakande brasor, eld i vedspisen och massor av tända ljus. Snön hedrade oss med sin närvaro och på julafton - nånstans kring Tyko Jonssons "Jag har närt en kommunist vid min barm" - föll faktiskt flingorna.
 
Nu är jag trött, men mycket nöjd. Magen är fullproppad med mat och godis och jag är så loj att jag inte ens orkar noja över min tilltagande rondör. Förhoppningen är att resten av julledigheten ska framlevas i ett behagligt sömngångaraktigt tillstånd.
 
Hoppas ni haft en fantastisk jul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela