newbuz.blogg.se

Varför ha ett sexpack?

Publicerad 2013-10-30 07:40:30 i Choklad, Mat och dryck,

För första gången i vuxen ålder har jag fått en kagge!
Sambolivets fredagsmys (och helgmys, och måndagsmys...för att inte tala om tisdags-, onsdags- och torsdagsmys) har lämnat odiskutabla spår på min kropp och alla mina försök till skärpning har kapsejsat som Costa Concordia. 
Många gånger tidigare har jag stått och stirrat garderobsbytet i ansiktet, men aldrig har det varit så här nära. Jag kan tyvärr inte påstå att det känns bra - även om jag hade en kort period av återseendets glädje med mina bröst (var har ni varit de senaste femton åren!)
Nu är frågan - vad göra? Acceptera faktum eller kämpa emot? Damn you, pojkvän som gör så goda brownies... och hemgjord chokladglass... Och damn you Österrikiska choklad, vars förföriska frestelser och bedrägliga sirensång lockat mig i fördärvet!
Två dagar nu utan godis.
Två dagar and counting.
Annars får jag väl ge upp och anamma brorsans devis: "Varför ha ett sexpack när man kan ha en hel kagge?"

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2013-10-30 08:09:29

Kusin, om du har en kagge måste det betyda att jag har hela jästanken :-/

Postat av: Julle

Publicerad 2013-10-30 17:39:27

Inte alls! Du är ett timglas, kusin! Med kvinnliga former, smal midja OCH magmuskler! The best of both worlds! Jag börjar liksom bli spolformig nu, med fett på magen och mindre markerad midja. Har varit bortskämd med oförtjänt slankhet fram tills nu, så jag är ovan vid detta Dagens I-landsproblem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela