newbuz.blogg.se

Inaktiva dagar

Publicerad 2013-12-28 09:45:25 i Livet, universum och allting,

Det har varit dåligt med uppdatering på bloggen de senaste dagarna, trots att julledigheten borde möjliggjort en kavalkad av inlägg. Det har dock förelegat - om inte hinder så iallafall oangelägenheter - som haft en negativ inverkan på skrivandet.
Den förkylning jag ådrog mig natten till julafton har stundtals hållit mig nertryckt i skorna. Det är en Tantalos-tortyr utan like att vara omgiven av formidabla berg av godis som omgivningen så generöst försett oss med - allt medan man helt saknar smakförnimmelser och varje gång man tvingas svälja är nån jävel där och smyger in rakblad i halsen på en. Dessa ömmande omständigheter övergick dock rätt snart i den halvdvala där godiset faktiskt smakar, men kroppen förmår mycket litet. Helt normala mellandagar med andra ord.
Något annat som inverkat menligt på bloggandet är förlusten av min dator. En temporär förlust förvisso - men likväl kännbar. Vi håller på och gör om i lägenheten inför stundande försäljning, och min älskade iGGY är därför satt på undantag medan det blir likriktat ljust och fräscht. Förhoppningsvis kan jag få ur mig mina överskottsord medelst en lånad MacBook Air de närmaste dagarna. Med eller utan förkylning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julle

En blogg om livet, universum och allting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela